Wiadomości

Oszukują metodą „na hydraulika”

Data publikacji 15.11.2017

Zapukali do drzwi mieszkania przy bielskiej ul. Mieszka I. Przedstawili się jako pracownicy spółki wodociągowej, wykorzystali nieuwagę starszego mężczyzny i okradli jego mieszkanie. Dwójki oszustów poszukują teraz policjanci z komisariatu III w Bielsku-Białej.

Oszuści zapukali do drzwi mieszkania 85-letniego bielszczanina. Już w progu oznajmili, że w bloku doszło do awarii wody i muszą sprawdzić przepływ i ciśnienie wody w kranach. Polecili, aby mężczyzna odkręcił zawór wody w łazience i napełniał naczynia. Starszy mężczyzna postępował zgodnie z instrukcjami oszustów, którzy w tym czasie splądrowali jego mieszkanie i skradli oszczędności seniora.

Pokrzywdzony zapamiętał, że sprawcami byli mężczyźni w wieku około 25 – 30 lat, średniej budowy ciała, włosy ciemne, na twarzy ciemny zarost.

Oszustów poszukują teraz policjanci. Wszelkie informacje mogące się przyczynić do zatrzymania sprawców prosimy kierować do Komisariatu Policji III w Bielsku-Białej przy ul. Traugutta 2c, tel. 33 8121700, nr alarmowe 997 lub 112, adres e-mail: kp3@bielsko.ka.policja.gov.pl. Gwarantujemy anonimowość!

APELUJEMY O OSTROŻNOŚĆ!

  • nie otwieraj drzwi bez sprawdzenia kto i po co przyszedł - spójrz przez wizjer i zapytaj. Jeśli zjawi się przedstawiciel jakiejś instytucji, np. banku, administracji, elektrowni, telekomunikacji, czy gazowni – bez otwierania drzwi – sprawdź telefonicznie, czy był on do Ciebie kierowany. Jeśli nie dysponujesz telefonem poproś, aby przyszedł z sąsiadem mieszkającym obok,
  • jeśli musisz kogoś wpuścić nie zostawiaj go ani na chwilę samego w mieszkaniu, najlepiej żeby towarzyszyli ci wtedy sąsiedzi lub ktoś z rodziny,
  • posiadane w domu pieniądze schowaj w miejscu trudno dostępnym,
  • nie przekazuj żadnych pieniędzy akwizytorom, czy inkasentom i nie podpisuj żadnych umów – każda szanująca się firma zawiera transakcje w swojej siedzibie lub za pośrednictwem poczty,
  • nie przekazuj żadnych pieniędzy osobom, które telefonicznie podają się za członków Twojej rodziny lub proszą o przekazanie pieniędzy osobie pośredniczącej,
  • nie udzielaj żadnych informacji przez telefon, szczególnie swoich danych personalnych, numerów kont bankowych i haseł do nich,
  • nie mów o swoich planach życiowych, czy członkach rodziny.
Powrót na górę strony