Wiadomości

Legalne, nie zawsze znaczy uczciwe

Data publikacji 22.10.2019

Ostrzegamy mieszkańców bielskich osiedli, przede wszystkim seniorów przed nieuczciwymi zachowaniami niektórych przedsiębiorców w trakcie zawierania umów poza lokalem, czyli w ich mieszaniach. Problem dotyczy przede wszystkim wymiany urządzeń grzewczych. Konsumenci są często wprowadzani w błąd i w związku z tym przepłacają za urządzenia lub ponoszą dotkliwe straty finansowe, zaciągając wysokie zobowiązania kredytowe.

Pracownicy administracji Beskidzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej w ostatnich kilku tygodniach byli informowani przez mieszkańców osiedla Beskidzkiego i Słonecznego, że na ich terenie, jak również na terenie innych osiedli mieszkaniowych w Bielsku-Białej pojawiają się osoby oferujące wymianę łazienkowych gazowych podgrzewaczy wody (piecyków gazowych). Rozmowy prowadzone przez te osoby, zwłaszcza ze starszymi mieszkańcami, stwarzają u nich przekonanie, że osoby oferujące wymianę wspomnianych piecyków współpracują ze spółdzielnią. Po wejściu przez nich do mieszkania, w trakcie sprawdzania podgrzewacza wody (piecyków gazowych), przekonują, że używany aktualnie podgrzewacz może stwarzać zagrożenie dla ich życia i zdrowia mieszkańców. Zalecają natychmiastową wymianę. Sprzedawcy oferują również możliwość montażu sprzedawanego przez nich urządzenia, oferujące jednocześnie zakup na raty tych urządzeń.

Beskidzka Spółdzielnia Mieszkaniowa informuje swoich mieszkańców i apeluje, aby nie podejmowali pochopnie decyzji o wymianie tych urządzeń oraz zastrzega, że firmy prowadzące w ten sposób sprzedaż nie współpracują ze spółdzielnią ani nie są przez nią rekomendowane. Pomimo licznych apeli i bezpośrednich rozmów z mieszkańcami w dalszym ciągu mają miejsce wyżej opisane sytuacje.

Podajemy także numer bezpłatnej infolinii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta: 801 440 220 lub 22 290 89 16.

Powrót na górę strony